Waarom de naam Bianco di Puro zó treffend is voor dit merk

categorie-bianco-workshops

Waarom de naam Bianco di Puro zó treffend is voor dit merk

In 2013 maakte ik kennis met de hogesnelheidsblenders van Bianco di Puro. Ik viel er als een blok voor en nog steeds. Waarom? Het heeft alles te maken met de passie van dit Duitse bedrijf voor vitale voeding. Die voel ik zelf net zo.

In  onderstaande blog verwoordt oprichter Paul Wollersheim zijn persoonlijke drijfveren. Nog elke dag ben ik blij om dit bedrijf met de prachtige en degelijke hogesnelheidsblenders in Nederland te mogen vertegenwoordigen:

“Bianco di puro” vertaald uit het Italiaans betekent “puur wit”. Dit symboliseert voor ons authenticiteit en eerlijkheid.

Daarom willen we niet alleen producten naar de mensen brengen, maar ook een boodschap overbrengen die ons na aan het hart ligt en die ons inspireert om gezonder te leven.

De natuur geeft ons zoveel verschillende manieren om van nature gezond te eten. Onze krachtige hogesnelheidsblenders brengen deze boodschap op een intuïtieve manier over mede door hun aantrekkelijk design. De blenders zorgen ervoor dat voedingsstoffen beter worden opgenomen door het lichaam en daarmee maken ze het voor iedereen mogelijk om energiek de dag door te komen.

Bildschirmfoto 2020-07-14 um 11.48.03

Hoe het allemaal begon

Het gezicht achter bianco di puro is Paul Wollersheim. In 1996 werd de oprichter gediagnosticeerd met multiple sclerose en probeerde gedurende 2 jaar de ziekte te behandelen met conventionele medicijnen. De volgende golf kwam in 1998 en hij begon te stoppen met het gebruik van de medicatie en in plaats daarvan verschillende boeken te bestuderen, zijn dieet te veranderen en zich te wijden aan alternatieve geneeswijzen.

Een goede vriend raadde hem een ​​boek aan waarin voedsel als geneesmiddel werd getoond. Op dat moment begreep Paul dat hij tot die tijd waarschijnlijk de verkeerde dingen had gegeten. Dus begon hij vegetarisch te eten en korte tijd later veganistisch.

Gedurende deze tijd onderzocht hij voor zichzelf dat kauwen alleen niet voldoende is (tenzij je 32 keer kauwt, wat bijna niemand in de westerse wereld tegenwoordig nog doet. Daarom zocht Paul naar oplossingen hoe het “kauwtekort” kan worden gecompenseerd zodat het lichaam voldoende voedingsstoffen kan opnemen.

Zo werd het idee van de krachtige mixer geboren. Het uiterlijk en de esthetiek zijn voor Paul persoonlijk erg belangrijk. En omdat hij erkend dat je voor design in Italië moet zijn, volgde hij zijn passie en liet hij de apparaten in 2008 in Italië ontwerpen.

Aanvankelijk probeerde hij tevergeefs importeurs te vinden om de hogesnelheidsblenders in Europa te verkopen. Het werd hem echter al snel duidelijk dat door het merk zelf op te bouwen, hij de blenders dichter bij de mensen kon brengen. Dit is hoe het merk bianco di puro werd geboren.

Tegenwoordig zijn de apparaten een hulpmiddel om mensen te helpen een vitaminerijk dieet te volgen. Ze vormen daarmee de basis voor een gezond leven.

Zelf maakt Paul Wollersheim elke dag gebruik van een Bianco di Puro blender, kijk maar !